حلقه نبرد، بازی بتل رویال ایرانی

بازی موبایلی حلقه نبرد حاصل همکاری شرکت آواگیمز با استودیو‌های پاپاتا و بلک کیوب گیمز است که به زودی نسخه بتا این بازی اکشن ایرانی بصورت رایگان برای موبایل‌های اندروید منتشر می‌شود. این بازی چند نفره آنلاین در سبک اکشن و تیراندازی سوم شخص بتل رویال است و قابلیت انجام نبرد با حضور 30 بازیکن هم‌زمان را دارد.

حلقه نبرد دارای چندین نقشه است که در نسخه بتا فقط یکی از نقشه‌ها فعال و آماده نبردی هیجان‌انگیز است اما به زودی امکان بازی در دیگر نقشه ها نیز فراهم می‌شود. ربات‌هایی هم در بازی قراردارند که در صورت نبود بازیکن آنلاین جایگزین می‌شوند تا بازی جنگی ما به سرعت شروع شود.

بازی‌های بتل رویال بر پایه اصل اساسی نبرد برای بقا انجام می‌گیرند. در مبارزه به روش بتل رویال بازیکنان با حداقل تجهیزات نبرد را شروع کرده و با سه چالش رو به رو هستند. چالش نخست این است که بازیکن باید در طی زمان بازی به اکتشاف منطقه و پیدا کردن تجهیزات مورد نیازش مانند تفنگ، کلاه و جلیقه‌ی ضد گلوله مشغول شود. چالش دوم مبارزه با سایر رقبا بصورت تیراندازی با اسلحه‌های متنوع و غارت وسایل آن‌هاست چرا که در این نبرد فقط یک نفر می‌تواند زنده بماند و آخرین چالش که بسیار مهم است باقی‌ماندن در منطقه امن (Safe Zone) است که لحظه به لحظه کوچکتر می‌شود. برنده بازی تنها یک کاربر یا تیم است و آن کسی است که تا پایان بازی زنده بماند.

چیزی که باعث جذابیت و پرطرفدار بودن بازی‌های سبک بتل رویال می‌شود سناریویی است که هر بازیکن با خلاقیت خود و با استفاده از امکاناتی که در بازی بدست می‌آورد، اجرا می‌کند و به این ترتیب در هر نوبت بازی، تجربه‌ای منحصر به فرد و هیجان‌انگیز دارد که می‌تواند بارها آن را تکرار کند.

در سال‌های اخیر انتشار نسخه‌هایی از بازی‌های بتل رویال برای گوشی‌های موبایل و نصب رایگان آن‌ها باعث شده است این بازی‌ها طیف بسیار گسترده‌ای از کاربران که شامل گیمرهای غیر‌حرفه‌ای می‌شوند را به خود جذب کنند. از جمله بازی‌های معروف و پرطرفدار سبک بتل رویال موبایلی می‌توان به بازی‌های زیر اشاره کرد:

– پابجی (PUBGI) انتشار سال 2017 توسط شرکت تنسنت گیمز؛

– فورتنایت (Fortnite) انتشار سال 2017 توسط شرکت اپیک گیمز؛

– ندای وظیفه: موبایل (Call of Duty: Mobile) انتشار سال 2019 توسط شرکت اکتیویژن.

 

در مطالب بعدی به معرفی روند بازی حلقه نبرد خواهیم پرداخت.

دیدگاه ها
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
اسکرول به بالا